Cel mai mare producător auto din China, BYD, este pregătit să concureze cu Toyota pe teren propriu. BYD a lansat în Japonia modelul complet electric Dolphin, cu un preț care incepe de la 3,63 milioane de yeni (29.000 euro) cu scopul de a concura direct cu Toyota.
Producătorul auto chinez a prezentat modelul electric la un eveniment de lansare din Tokyo, miercuri. Alimentat de o baterie de 70 kWh, modelul de bază oferă o autonomie de 400 km. Varianta cu autonomie extinsă oferă până la 476 km cu un pachet de baterii de 150 Wh. Va costa în jur de 4 milioane de yeni (29.000 euro).
Deși BYD și-a extins rapid brandul în China și pe piețele externe, producătorul auto (ca și multe alte companii străine) a câștigat puțin teren în Japonia. Producătorii auto interni domină piața auto din Japonia, inclusiv Toyota, Honda și Nissan. Vehiculele importate reprezintă doar 6% din piață, potrivit datelor furnizate de analistul auto senior de la Bloomberg, Tatsuo Yoshida. Majoritatea acestora sunt mașini de lux de la Porsche, BMW și Mercedes.
Dolphin se va alătura modelului electric SUV Atto 3 (cunoscut ca Yuan Plus în China) lansat de BYD în Japonia în ianuarie, ca al doilea model electric din regiune. Atto 3 începe de la 4,4 milioane de yeni (28.000 euro), dar încă nu a reușit să concureze cu Nissan LEAF, care începe de la 4,1 milioane de yeni (26.000 de euro). Cu toate acestea, BYD a vândut aproximativ 700 de modele Atto 3 în Japonia de la lansare.
Toyota, unul dintre cei mai mari întârziați în tranziția către vehicule electrice, își menține încă dominanța pe piața internă. Anul trecut, Toyota a vândut aproximativ 1,25 milioane de vehicule în Japonia, de peste două ori mai mult decât Suzuki, locul doi, care a vândut puțin peste 600.000.
Deși Japonia este a treia cea mai mare piață auto la nivel global, aceasta favorizează în mare măsură vehiculele hibride. Yaris-ul de la Toyota a fost cea mai bine vândută mașină pentru al treilea an consecutiv, în timp ce Corolla s-a clasat pe locul doi.
BYD intenționează să își extindă brandul în Japonia cu planuri de a deschide 100 de reprezentanțe până în 2025. Între timp, producătorul auto chinez intenționează să lanseze sedanul electric SEAL în regiune până la începutul anului viitor. Mutarea survine după ce președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a anunțat o anchetă asupra vehiculelor electrice chinezești, afirmând că „prețul lor este menținut artificial scăzut prin subvenții masive de stat.”
BYD și mai mulți alți producători auto chinezi și-au făcut cunoscută prezența la Târgul de Mobilitate IAA din Munchen. Producătorii auto din China și-au dublat prezența la eveniment în ultimii doi ani. BYD a prezentat șase modele electrice, inclusiv SEAL și SEAL U, destinate cumpărătorilor europeni. SEAL începe de la 45.000 de euro și oferă o autonomie de până la 570 km.
În opinia SolCharge, competiția acerbă inițiată de producătorii chinezi va duce la scăderea preturilor pe segmentul mașinilor electrice, și va da un imbold companiei Toyota să accelereze tranziția către automobile electrice. Singura problemă este că preturile scăzute ale masinilor electrice chinezesti se datorează și unei susțineri din partea guvernului chinez, ceea ce va crea probleme pentru producătorii europeni care au costuri de producție mult mai mari. Rămâne de văzut cum va evolua piața în următorii ani.
În cazul în care ești în căutarea unei stații de încărcare pentru mașina ta, recomandarea noastră pentru o stație smart premium este stația de la LEKTRI.CO.