Comisia Europeană a lansat miercuri o investigație pentru a stabili dacă să impună tarife suplimentare pentru a proteja producătorii din Uniunea Europeană împotriva importurilor mai ieftine de vehicule electrice din China, despre care spune că beneficiază de subvenții de stat, conform Reuters.
„Piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice mai ieftine. Iar prețul lor este ținut artificial la un nivel scăzut prin subvenții de stat uriașe „, a declarat președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în discursul ei anual în Parlamentul European, văzut de mulți la Bruxelles ca o campanie pentru alegerea ei pentru un al doilea mandat.
Comisia va avea la dispoziție până la 13 luni pentru a evalua dacă să impună tarife peste rata standard de 10% din UE pentru mașini în cazul mașinilor importate din China Ancheta anti-subvenție acoperă mașinile alimentate cu baterii din China, deci include și mărci non-chineze produse acolo, precum Tesla, Renault și BMW. Este un pic neobișnuit faptul că această investigație este pornită la inițiativa Comisiei Europene, și nu ca răspuns la o plângere a industriei producătorilor de mașini.
Tensiunile dintre China și UE au crescut, parțial din cauza legăturilor mai strânse ale Beijingului cu Moscova după invadarea Ucrainei de către Rusia. UE încearcă să-și reducă dependența de China, în special pentru materialele și produsele necesare pentru tranziția sa verde. Producătorii de automobile europeni și-au dat seama că au de a face cu o luptă pentru a produce vehicule electrice cu costuri mai mici și pentru a șterge supremația Chinei în dezvoltarea de modele mai ieftine.
Producătorii chinezi de vehicule electrice, de la liderul de piață BYD până la rivalii mai mici Xpeng și Nio, își intensifică eforturile pentru a se extinde în străinătate, pe măsură ce concurența se intensifică la nivel intern și creșterea internă scade. Exporturile de mașini ale Chinei au crescut cu 31% în august, după o creștere de 63% în iulie, au arătat datele Asociației Chinei pentru Autoturisme (CPCA). Prețul mediu de vânzare cu amănuntul al unei mașini electrice de marcă chinezească în Germania a fost cu 29% mai mic decât media pentru modelele EV non-chineze, fără a lua în calcul stimulentele sau reducerile, conform Jato Dynamics, în timp ce a fost cu 32% mai mic în Franța și cu 38% mai scăzut în Marea Britanie.
Indiferent dacă mașina ta este chinezească sau nu, stațiile de încărcare mașini electrice din oferta noastră sunt compatibile cu toate mărcile de mașini electrice.